Ο Πειραιάς στον πυρετό του «Ερωτευμένου Σοπέν» της Λυρικής -Από σήμερα στο Δημοτικό Θέατρο
Στο εντυπωσιακό Δημοτικό Θέατρο που έχει γίνει χώρος σύναξης και αναφοράς για τον πολιτισμό τους τελευταίους μήνες, η Εθνική Λυρική Σκηνή φέρνει από σήμερα την παράσταση «Ερωτευμένος Σοπέν». Μια ποιητική χορογραφία του Μποκέν, με την άκρως ρομαντική μουσική του Φρεντερίκ Σοπέν και τον διεθνώς καταξιωμένο Γιώργο Εμμανουήλ Λαζαρίδη στο πιάνο. Μια σπάνια εμπειρία...
«Ο τίτλος "Ερωτευμένος Σοπέν" νομίζω ότι ταιριάζει πάρα πολύ στην παράσταση, όχι μόνο λόγω της ιστορίας του Βέρθερου, αλλά και λόγω της μουσικής του. Μυρίζει ερωτισμό αυτή η μουσική του Σοπέν και μάλιστα ένα είδος ερωτισμού που είναι ποτισμένος από μελαγχολία αλλά και από επαναστατική διάθεση. Είναι ο ερωτισμός ενός μοναχικού ανθρώπου, ο οποίος όμως ζει την τραγικότητα, δεν είναι ένας ψόφιος ερωτισμός», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καταξιωμένος σολίστ πιάνου Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, ο οποίος συνεργάζεται για πρώτη φορά ως πιανίστας, με την Εθνική Λυρική Σκηνή, στην παράσταση «Ερωτευμένος Σοπέν» που θα παρουσιαστεί στο επιβλητικό Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Λαζαρίδης είναι και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Από σήμερα και για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις, οι Χορευτές του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ερμηνεύουν τον τραγικό έρωτα του Βέρθερου για την Σαρλόττε, μέσα από την ποιητική χορογραφία του Μποκέν και τη γοητευτική και άκρως ρομαντική μουσική του Φρεντερίκ Σοπέν.
«Μου φάνηκε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η πρόκληση να συνδυάσει κανείς το σολιστικό παίξιμο στο πιάνο, όπως είναι το παίξιμο που απαιτούν οι συγκεκριμένες μουσικές του Σοπέν, οι οποίες για να μπορέσουν να εκτελεστούν χρειάζονται ένα είδος αυτοσυγκέντρωσης και απορρόφησης του καλλιτέχνη από το αντικείμενο που προσπαθεί να πραγματοποιήσει ζωντανά επί σκηνής, με ένα άλλο αυτόνομο μέρος που είναι το χορευτικό επί σκηνής. Από τη μία ενθουσιάστηκα από την άλλη αναρωτήθηκα πως θα λειτουργήσει μια τέτοια ζύμωση ζωντανά, ώστε να βγάλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το σολιστικό μέρος απαιτεί απόλυτη αφοσίωση, δεν είναι όπως ένας μαέστρος που μπορεί να κοιτάζει και τον χορευτή. Ο σολίστας πρέπει να συνδυάσει την απόλυτη αφοσίωση και συγκέντρωση σε αυτό που θέλει να κάνει με ένα άλλο σολιστικό μέρος το οποίο βρίσκεται επί σκηνής. Έχουμε δύο ολότητες οι οποίες καλούνται να συνυπάρξουν για περισσότερες από δύο ώρες" τόνισε ο κ. Λαζαρίδης και συμπλήρωσε: "Καθώς προετοιμαζόμουν για τις παραστάσεις είδα ότι πρέπει να υποθέσεις την κίνηση και ταυτόχρονα να αφοσιωθείς σε αυτό που θα παίξεις. Έμαθα μέσα από αυτό τον εσωτερικό διάλογο, αυτό που λέω και στους μαθητές μου, ότι το ίδιο το παίξιμο στο πιάνο είναι μια χορογραφία. Ο τρόπος με τον οποίο σκέφτεσαι την κίνηση των χεριών σου και το γκρουπάρισμα των φράσεων είναι πραγματικά μια χορογραφία επί των πλήκτρων. Μέσα από αυτή τη σκέψη νομίζω ότι έχω φτάσει σε ένα σημείο που αισθάνομαι ότι είμαι ένας από τους χορευτές».
Ο «Ερωτευμένος Σοπέν» παρουσιάζεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε πανελλήνια πρώτη και είναι εμπνευσμένος από το επιστολικό μυθιστόρημα «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε και τις υπέροχες μελωδίες από έργα για πιάνο του Σοπέν. Η χορογραφία του Μποκέν κρατάει τους βασικούς χαρακτήρες του έργου, που έγραψε ο Γκαίτε στην ηλικία των 24 ετών, ωστόσο αλλάζει τα δεδομένα του χρόνου και του τόπου που ξεδιπλώνεται το ερωτικό δράμα του Βέρθερου.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους των δύο εραστών -της Σαρλόττε και του Βέρθερου- που βυθίζονται στον ανεκπλήρωτο έρωτά τους εναλλάσσονται οι Μαρία Κουσουνή και Βαγγέλης Μπίκος και οι Ευρυδίκη Ισαακίδου και Ντανίλο Ζέκα.
Στο ρόλο του Άλμπερτ, συζύγου της Σαρλόττε ο Θανάσης Σολωμός και στο ρόλο του Βίλχελμ, επιστήθιου φίλου του Βέρθερου, ο Ίγκορ Σιάτζκο. Στο τραγούδι και τους αυτοσχεδιασμούς, ο διακεκριμένος μονωδός της ΕΛΣ Δημήτρης Πακσόγλου.
Παραστάσεις του «Ερωτευμένου Σοπέν» θα πραγματοποιηθούν στις 9,10,11 και 13 Μαΐου στις 20:00, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Πηγή: Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων,
Φωτογραφίες: Εθνική Λυρική Σκηνή
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου