Φιάσκο grosso: Μάχη κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων στα τυφλά και με ρυθμούς χελώνας
Η μειοψηφία των πρατηρίων στέλνει στοιχεία για τις ποσότητες
καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν. Οι λόγοι που εμποδίζουν τη διαδικασία
Στα τυφλά συνεχίζει να λειτουργεί δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, το σύστημα εισροών - εκροών στα καύσιμα.
Μόνο 500 σε σύνολο 2.200 πρατηρίων που έχουν εγγραφεί
πανελλαδικά στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων
άρχισαν - κι αυτό μόλις πρόσφατα - να αποστέλλουν στοιχεία για τις
ποσότητες καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν.
Οι αιτίες για την καθυστέρηση εντοπίζονται τόσο στην κωλυσιεργία των αρμοδίων να τρέξουν οι διαδικασίες, όσο και στην άρνηση μερίδας βενζινοπωλών να προσαρμοστούν.
Όπως αναφέρουν τα "Νέα", ακριβώς δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε σύσκεψη της ειδικής ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για την πρόοδο της εφαρμογής του, επιβεβαιώνουν ουσιαστικά το μεγάλο φιάσκο στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Σε σύνολο 2.200 πρατηρίων στις περιοχές όπου ισχύει το μέτρο, δηλαδή σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα και Ιωάννινα, τα οποία έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία Μητρώου της ΓΓΠΣ, τα 1.750 δεν στέλνουν ακόμη στοιχεία για τις ποσότητες καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν, είτε επειδή είχαν εισαγάγει λάθος τα δεδομένα τους (αριθμό δεξαμενών, χωρητικότητας κλπ), είτε επειδή τα δοκιμαστικά τεστ της Γραμματείας για το πώς θα ανταποκριθούν οι servers της ολοκληρώθηκαν μόλις πρόσφατα είτε επειδή κωλυσιεργούν.
Συγκεκριμένα, υπάρχει αριθμός 1.500 πρατηριούχων που εισήγαγαν σωστά τα δεδομένα τους, αλλά από αυτούς μόνο 500 έχουν αρχίσει να στέλνουν στοιχεία στο σύστημα με τις αγορές και τις πωλήσεις τους.
Επίσης, 700 πρατηριούχοι εισήγαγαν λανθασμένα δεδομένα στο σύστημα και έχουν κληθεί να τα υποβάλουν διορθωμένα.
Τέλος, μερίδα περίπου 30 - 40 πρατηριούχων πανελλαδικά, δεν έχουν καν εγγραφεί στο Μητρώο. Η λίστα με αυτούς τους πρατηριούχους θα σταλεί σύντομα στο ΣΔΟΕ, είτε για την καταβολή προστίμου 50.000 ευρώ είτε για να τους αφαιρεθεί η άδεια.
Οι αιτίες για την καθυστέρηση εντοπίζονται τόσο στην κωλυσιεργία των αρμοδίων να τρέξουν οι διαδικασίες, όσο και στην άρνηση μερίδας βενζινοπωλών να προσαρμοστούν.
Όπως αναφέρουν τα "Νέα", ακριβώς δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε σύσκεψη της ειδικής ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για την πρόοδο της εφαρμογής του, επιβεβαιώνουν ουσιαστικά το μεγάλο φιάσκο στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Σε σύνολο 2.200 πρατηρίων στις περιοχές όπου ισχύει το μέτρο, δηλαδή σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα και Ιωάννινα, τα οποία έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία Μητρώου της ΓΓΠΣ, τα 1.750 δεν στέλνουν ακόμη στοιχεία για τις ποσότητες καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν, είτε επειδή είχαν εισαγάγει λάθος τα δεδομένα τους (αριθμό δεξαμενών, χωρητικότητας κλπ), είτε επειδή τα δοκιμαστικά τεστ της Γραμματείας για το πώς θα ανταποκριθούν οι servers της ολοκληρώθηκαν μόλις πρόσφατα είτε επειδή κωλυσιεργούν.
Συγκεκριμένα, υπάρχει αριθμός 1.500 πρατηριούχων που εισήγαγαν σωστά τα δεδομένα τους, αλλά από αυτούς μόνο 500 έχουν αρχίσει να στέλνουν στοιχεία στο σύστημα με τις αγορές και τις πωλήσεις τους.
Επίσης, 700 πρατηριούχοι εισήγαγαν λανθασμένα δεδομένα στο σύστημα και έχουν κληθεί να τα υποβάλουν διορθωμένα.
Τέλος, μερίδα περίπου 30 - 40 πρατηριούχων πανελλαδικά, δεν έχουν καν εγγραφεί στο Μητρώο. Η λίστα με αυτούς τους πρατηριούχους θα σταλεί σύντομα στο ΣΔΟΕ, είτε για την καταβολή προστίμου 50.000 ευρώ είτε για να τους αφαιρεθεί η άδεια.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου