«Αρωμα μνήμης» από τον Κάμπο της Χίου σε Ευρώπη και Αμερική
kzakinthinos@pegasus.gr
Με ένα οργανωμένο πλάνο εξαγωγών στις αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και του Καναδά σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξη της, η επιχείρηση Citrus - Άρωμα Μνήμης, εγκαινιάζοντας πριν από λίγες ημέρες στο Βερολίνο το πρώτο corner πώλησης των προϊόντων της.
Οι Χιώτες Γιώργος Πλακτωτάρης και Βαγγέλης Ξύδας έχοντας εξειδίκευση στο αντικείμενο, ιδρύουν το 2008 την επιχείρηση Citrus - Άρωμα Μνήμης, με σκοπό να αναδείξουν και να προβάλουν την ιστορία των εσπεριδοειδών της Χίου. «Κυρίαρχο στοιχείο της πρωτοβουλίας μας αποτέλεσε η καταγωγή και η αγάπη για τον Κάμπο, ενώ ταυτόχρονα η πεποίθηση ότι το παρελθόν του τόπου και η ανάπτυξη της περιοχής σχετίστηκε με τα εσπεριδοειδή, αποτέλεσε οδηγό για μια νέα πορεία των φρούτων του μοναδικού Κάμπου», όπως επισημαίνει μιλώντας στην «ΗτΣ» ο Γιώργος Πλακωτάρης.
Σήμερα η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της στη Γερμανία, την Αγγλία, τη Γαλλία, την Αμερική και τον Καναδά, ενώ για το το 2013 στόχος είναι η περαιτέρω διείσδυση του brand name «Citrus» στις υπάρχουσες αγορές. Τον περασμένο Μάρτιο δημιουργήθηκε ένα κοινό σημείο πώλησης αξιόλογων επιχειρήσεων εν είδει cluster στο Βερολίνο, το οποίο εγκαινιάστηκε μόλις την περασμένη Τετάρτη. Σύμφωνα με τον Γιώργο Πλακωτάρη «με πρωτοβουλία της Coco-Mat, που δημιούργησε ένα δικό της σημείο πώλησης, έχουμε όλοι μαζί φτιάξει ένα ελληνικό μαγαζίμ το οποίο θέλει να επικοινωνήσει ισχυρά την άποψη ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας και μπορούν να αντιπροσωπεύσουν την 'καλή Ελλάδα' στο Βερολίνο».
Οι κωδικοί που σήμερα η επιχείρηση παράγει και διακινεί ξεπερνούν τους 90 σε γλυκές γεύσεις, ενώ σε συνεργασία με άλλους παραγωγούς το σύνολο των προϊόντων της φτάνει στα 120. Στο σύνολό τους, είναι προϊόντα που αντιπροσωπεύουν τα εσπεριδοειδή και υπηρετούν την ιδέα των έντιμων ελληνικών προϊόντων υψηλής αξίας.
Απ' τη Χίο στο Κολωνάκι
«Προφανώς οι δυσκολίες προήλθαν από το γεγονός ότι μπήκαμε στην αγορά μέσα στην κρίση. Σε μια φάση που η οικονομία επαναπροσδιόριζε τις εμπορικές της αξίες, εμείς έπρεπε να προσδιοριστούμε εξ αρχής. Από την άλλη πλευρά, είχαμε να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που αφορούσαν την ταυτότητά μας ως εταιρείας παραγωγικής, ταυτόχρονα πολιτιστικής και εμπορικής, που είναι όλα στοιχεία της ιδέας που υπηρετούμε». Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Πλακωτάρης, η κρίση επηρέασε την εταιρεία όπως και όλη την οικονομία. «Προφανώς μια νέα εταιρεία είναι προσανατολισμένη στην εγχώρια αγορά και όταν αυτή συμπιέζεται το αντίκτυπο φτάνει και στις επιχειρήσεις, όπως ακριβώς συνέβη και με το Citrus. Από την άλλη πλευρά, ο προσανατολισμός της εταιρείας σε εξαγωγές δεν είναι μια αυτόματη διαδικασία, απαιτεί στρατηγική, προσαρμογή των προϊόντων, έρευνα για χώρες και συνεργάτες που θα είναι αξιόπιστοι κ.λπ. Αυτά επηρέασαν και ακόμη αποτελούν στοιχεία για την επαγρύπνηση της εταιρείας, αποτελούν τις προκλήσεις που προσπαθούμε να ανταποκριθούμε».
H ιδέα για το C«itrus - Άρωμα Μνήμης» προήλθε απο ένα ταξίδι του Γιώργου Πλακωτάρη στις Βρυξέλλες, όταν επισκέφθηκε το Μουσείο Σοκολάτας. Βλέποντάς το συνειδητοποίησε ότι υπήρχε αντίστοιχα στη Χίο ένας ανάλογος μύθος, αλλά ήταν σε ύπνωση. Θεώρησε λοιπόν χρέος του προς στον τόπο, να αναδείξει την αξία του Κάμπου της Χίου - ένα τοπίο υψηλής αισθητικής, μοναδικό στην Ευρώπη. Τα φρούτα του ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένα με το εμπορικό δαιμόνιο και τις ιδιομορφίες των Χιωτών. Επίσης, χάρη σε αυτά η Χίος ονομάζεται μυροβόλος. Αυτά τα χαρακτηριστικά αναγνώρισε και η Ευρωπαϊκή Ένωση και χαρακτήρισε το μανταρίνι Χίου Προϊόν Γεωγραφικής Προέλευσης.
- Ο Γ. Πλακτωτάρης και ο Β. Ξύδας, έχοντας εξειδί-κευση στο αντικείμενο, ιδρύουν το 2008 την επιχείρηση Citrus - Αρωμα Μνήμης.
- Στόχος για το 2013 είναι η ενίσχυση των εξαγωγών σε Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Αμερική και Καναδά.
- Τον περασμένο Μάρτιο δημιουργήθηκε ένα κοινό σημείο πώλησης εν είδει cluster στο Βερολίνο, το οποίο εγκαινιάστηκε την περασμένη Τετάρτη.
- Οι κωδικοί που σήμερα η επιχείρηση παράγει και διακινεί ξεπερνούν τους 90 σε γλυκές γεύσεις.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου