Μια
τυχαία αναζήτηση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, χθες, με οδήγησε σε
ένα ΦΕΚ του υπουργείου Πολιτισμού που από τις 18 Μάη ανακοίνωνε τη νέα
σύνθεση του Ελληνικού Φεστιβάλ. Νέα σύνθεση στον πιο ζωντανό και
αγαπημένο θεσμό της πόλης και ούτε μια τόση δα ανακοίνωση από το
υπουργείο; Ακολούθησαν 12 ώρες κρυφτού από το υπουργείο Πολιτισμού, με
τον υπουργό να συσκέπτεται και να αδυνατεί να τοποθετηθεί.
Οσα ακολούθησαν είχαν ως αποτέλεσμα να αναδυθεί ως αρνητική είδηση το
Φεστιβάλ Αθηνών, λίγο πριν την πανηγυρική του έναρξη με τα sold out ήδη
να έχουν επιτευχθεί στην ατζέντα του. Εξαιτίας των επικοινωνιακών
χειρισμών και της κρυψίνοιας του υπουργού Πολιτισμού. Με μέλη του παλιού
ΔΣ να δηλώνουν άγνοια για τις εξελίξεις, όπως και το σύνολο των
δημοσιογράφων που συζητούσαμε το εύρημα του ΦΕΚ χθες, στο περιθώριο της
συνέντευξης Τύπου για την έκθεση Terrapolis του ΝΕΟΝ. Μάλιστα η κα Σοφία
Στάικου έπεσε από κυριολεκτικά από τα σύννεφα με την είδηση για το νέο
ΔΣ, αφού ποτέ δεν της είχε ζητηθεί να υποβάλλει παραίτηση, κάτι που θα
έκανε αυτομάτως αφού αμέσως μετά την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας είχε
ρωτήσει τον Γιώργο Λούκο αν πρέπει να υποβάλλει παραίτηση για να το
πράξει αμέσως. Το ΔΣ και το όραμα
Από την πρώτη στιγμή ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης
είχε δηλώσει πως κανονικά όταν γίνεται αλλαγή κυβέρνησης θα έπρεπε τα
μέλη των ΔΣ να θέτουν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση της πολιτικής
ηγεσίας. Λογικό και θεμιτό. Πληροφορίες αναφέρουν πως λίγες μέρες μετά
την εγκατάστασή του στο γραφείο της Μπουμπουλίνας ζήτησε τις παραιτήσεις
των μελών του ΔΣ του Ελληνικού Φεστιβάλ (στεγάζει το Φεστιβάλ Αθηνών
αλλά και το Φεστιβάλ Επιδαύρου) και άρχισε επαφές με προσωπικότητες για
τη στελέχωση του ΔΣ, πάντα σε συνεργασία με τον άρκως επιτυχημένο
διευθυντή του Φεστιβάλ, τον αναμορφωτή του, Γιώργο Λούκο.
Οι παραιτήσεις υποβλήθηκαν -κάποιες γραπτά, κάποιες προφορικά- τα
ονόματα κλείδωσαν μετά από προσθαφαιρέσεις και διεργασίες και το νέο ΔΣ
ήταν έτοιμο, φέροντας στη σύνθεσή του μερικά ομολογουμένως εξαιρετικά
ονόματα. 18 Μαϊου ανακοινώνεται στο ΦΕΚ η νέα σύνθεση που αλλάζει όλα τα
μέλη εκτός του προέδρου Γιώργου Λούκου και του μέλους Πολυχρόνη
Πολυχρονόπουλου (επί χρόνια διοικητικού υπαλλήλου του ΥΠΠΟ και στενού
συνεργάτη της Λίνας Μενδώνη, πρώην γ.γ). Και έκτοτε... σιωπή. Καμία
ανακοίνωση προς τον Τύπο από ένα υπουργείο που -ευτυχώς- εκδίδει συχνά
δελτία Τύπου για δράσεις, δηλώσεις, προθέσεις, διευκρινίσεις. Αλλά και
καμία ενημέρωση προς κάποια από τα παραιτηθέντα μέλη του ΔΣ για την
ολοκλήρωση της συνεργασίας.
Κάπως έτσι, χθες το πρωί, το ξαφνικό εύρημα του ΦΕΚ μας οδήγησε σε
επικοινωνία με συνεργάτες του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Νίκου
Ξυδάκη. Πριν τις δώδεκα το πρωί, και οι συνεργάτες του υπουργού δηλώνουν
άγνοια για την ύπαρξη νέου ΔΣ. Επιβεβαιώνουν πως είχαν ζητηθεί οι
παραιτήσεις των μελών, όμως δεν γνωρίζουν πώς διορίστηκε νέο, ούτε καν
τη σύνθεσή του. Περιμένουμε να ενημερωθούν, να επιβεβαιώσουν, να
εξηγήσουν, να μας δώσουν βιογραφικά των νέων μελών (η μέθοδος του
googling δεν είναι πάντα η ενδεδειγμένη).
Σιγή. Τηλεφωνήματα, ξανά και ξανά. Σιγή. Ο υπουργός συσκέπτεται. Ο
υπουργός έχει φορτωμένο πρόγραμμα. Δεν μπορεί ούτε στους συνεργάτες του
να πει δυο λόγια για το Φεστιβάλ για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Εν τω
μεταξύ, τηλεφωνούμε σε νέα μέλη του ΔΣ που μας επιβεβαιώνουν τον
διορισμό τους και λαμβάνουν τα αντίστοιχα συγχαρητήρια που τους αξίζουν
(σε όσους γνωρίζουμε το έργο τους). Επικοινωνούμε με μέλη του πρώην ΔΣ
που δεν γνωρίζουν για το ΦΕΚ, επιβεβαιώνουν πως τους είχε ζητηθεί η
παραίτηση, άλλοι της υπέβαλαν προφορικά, άλλοι καθόλου.
Απόλυτη σιγή ακόμα από το υπουργείο που μετά τις εκκωφαντικές
βιαστικές ανακοινώσεις για το Εθνικό Θέατρο που έριξαν για εβδομάδες
σκιές πάνω από τη μεγαλύτερη κρατική σκηνή της χώρας (πριν μπει
επιτέλους στη νέα δυναμική της περίοδο με το νέο διευθυντή), βρέθηκε να
είναι η απόλυτη αρνητική είδηση στον χώρο του πολιτισμού. Τώρα, και ενώ
οι δημοσιογράφοι ανυπομονούν να γράψουν για τις παραστάσεις του Φεστιβάλ
Αθηνών και το κοινό να τις απολαύσει, το Φεστιβάλ γίνεται «αρνητική»
είδηση εξαιτίας του κρυφτού που παίζει ο αναπληρωτής υπουργός. Ο οποίος,
παρά τις συσκέψεις που δεν του επέτρεψαν να μιλήσει ούτε στους
συνεργάτες του, βρήκε αιφνιδίως τον χρόνο να μιλήσει μόνο στα «Νέα» και
έτσι τουλάχιστον, μέσω της καλής συναδέλφου Μαίρης Αδαμοπούλου, μάθαμε
κάτι από τις προθέσεις του και προσπαθήσαμε να αποκρυπτογραφήσουμε τους
λόγους της μυστικότητας. Το ξήλωμα, το πρωτοσέλιδο, το άφαντο δελτίο Τύπου
«Ηταν ημιακέφαλο το ΔΣ καθώς ορισμένα μέλη είχαν παραιτηθεί και
κάποια άλλα έπρεπε να αλλάξουν. Επρεπε να προχωρήσουμε σε
αντικαταστάσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά» είπε ο Νίκος
Ξυδάκης στα «Νέα», αποδίδοντας τη μη ενημέρωση των δημοσιογράφων
(συνεπώς και του κοινού) στο γεγονός ότι δεν έχει συνέλθει ακόμα το νέο
ΔΣ. Τακτική που δεν τηρήθηκε βεβαίως στα προηγούμενα ΔΣ που τοποθέτησε
σε άλλους εποπτευόμενους φορείς.
Το επικοινωνιακό κρυφτούλι, το timing που ενδεχομένως περίμενε ο
υπουργός για την ανακοίνωση αλλά δεν... πρόκαμε, αφού υπάρχουν ακόμα
δημοσιογράφοι που κοιτάμε τα ΦΕΚ και δεν περιμένουμε το έτοιμο δελτίο
Τύπου, οδήγησαν σήμερα σε αυτή τη δυσφορία για τους χειρισμούς και την
απαξίωση μιας διαδικασίας ενημέρωσης και επιχειρηματολογίας για τις
υπουργικές αποφάσεις.
Οσο για το νέο ΔΣ, εκεί εντοπίζουμε τον άξιο, διεθνούς ακτινοβολίας
διευθυντή ορχήστρας της Καμεράτας Γιώργο Πέτρου, τη θεατρική ηθοποιό
Μάγια Λυμπεροπούλου, το πρώην στέλεχος του υπουργείου Πολιτισμού
(διοικητική υπάλληλος που έφτασε στο βαθμό διευθύντριας με την ευθύνη
του τομέα μουσικής) Καλλιόπη Σαραντένα, την πανεπιστημιακό Ελένη
Θεοδωράτου και τον νομικό Γιώργο Αντωνακόπουλο που αναλαμβάνει
αντιπρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ. Ενα ΔΣ μείγμα επιλογών και
προτάσεων τόσο του Νίκου Ξυδάκη όσο και του Γιώργου Λούκου.
ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Εξαιρετικά δυσοίωνες παραμένουν οι προβλέψεις του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ για την αγορά εργασίας. Στη μηνιαία έκδοση του Φεβρουαρίου, το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ εκτιμά ότι η ανεργία πολύ δύσκολα θα διαμορφωθεί κάτω από το 17% μέχρι το 2026, ακόμη και με το πιο αισιόδοξο σενάριο ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ 3,5% - 4% (50.000 νέες θέσεις εργασίας τον χρόνο), καθώς -όπως αναφέρει- «αυτό το ποσοστό αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας». Βασιζόμενο και σε πρόσφατες προβλέψεις της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Κομισιόν, το Ινστιτούτο Εργασίας της Συνομοσπονδίας παρατηρεί ότι για να επιστρέψει η ελληνική οικονομία σε επίπεδα ανεργίας του 2009 (450.000 άτομα) και να δημιουργήσει το ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας που χάθηκαν την περίοδο 2009 - 2013, θα χρειαστούν τουλάχιστον 20 χρόνια. Στη σχετική έκδοση εκτιμάται επίσης ότι η απασχόληση το 2014 θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 3.530.000 ατόμων, σε βαθμό που το...
Ο αινιγματικός συγγραφέας που μετουσίωσε σε λογοτεχνία την κρυφή ζωή του Το διαχρονικό σύμβολο της αιώνιας νιότης, ανεμελιάς και χαράς προέκυψε από την πένα ενός ανθρώπου που μόνο συνηθισμένος δεν ήταν. Κι αν η ιστορία του αγοριού που αρνιόταν να μεγαλώσει είναι γνωστή σε όλους, αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι η θλιβερή ιστορία που σέρνεται πίσω από το θεατρικό παραμύθι και συνδέεται με την αληθινή ζωή του δημιουργού του Πίτερ Παν, Τζέιμς Μπάρι. Κι αυτό γιατί εμείς γνωρίσαμε τον σκοτσέζο δημιουργό από τη χολιγουντιανή εκδοχή της ζωής του («Finding Neverland»), με τον Τζόνι Ντεπ να απεικονίζει τον συγγραφέα ως έναν καλοκάγαθο άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του στα μικρά παιδιά και τα σκυλιά, οι βιογράφοι του έχουν ωστόσο άλλη γνώμη. Κι έτσι ο Μπάρι σκιαγραφείται ως ένας άντρας σεξουαλικά ανίκανος που οδηγήθηκε από μια καταναγκαστική παρόρμηση να υιοθετήσει την οικογένεια έτερου ...
08:51 - Τρίτη, 06 Μαΐου 2014 Ο δημοφιλέστατος μουσικός που μας χάρισε τη «Λίμνη των Κύκνων» και την «Ωραία Κοιμωμένη»! Ως ένας από τους πιο γνωστούς και χιλιοπαιγμένους μουσουργούς της ρωσικής σχολής, ο λαμπρός Τσαϊκόφσκι ήρθε στον κόσμο για να τον γεμίσει με υπέροχες μελωδίες. Πολυγραφότατος και ακούραστος, ο Τσαϊκόφσκι έγραψε όπερες, μπαλέτα, χορωδιακά, συμφωνίες, κονσέρτα, κουαρτέτα και αναρίθμητα κομμάτια για πιάνο, μένοντας στην Ιστορία για την πλούσια και συγκινησιακά φορτισμένη μουσική του. Παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνεται συμβατικά στη ρομαντική περίοδο, ο Τσαϊκόφσκι παραμένει εν πολλοίς ανένταχτος και ανεξάρτητος: επηρεασμένος από τη δυτική μουσική παράδοση, κράτησε τα ιδιαίτερα ρωσικά στοιχεία της κληρονομιάς του, χαρίζοντας στο παγκόσμιο κοινό γλυκιές μελωδίες και έντονους ρυθμ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου