Μια
τυχαία αναζήτηση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, χθες, με οδήγησε σε
ένα ΦΕΚ του υπουργείου Πολιτισμού που από τις 18 Μάη ανακοίνωνε τη νέα
σύνθεση του Ελληνικού Φεστιβάλ. Νέα σύνθεση στον πιο ζωντανό και
αγαπημένο θεσμό της πόλης και ούτε μια τόση δα ανακοίνωση από το
υπουργείο; Ακολούθησαν 12 ώρες κρυφτού από το υπουργείο Πολιτισμού, με
τον υπουργό να συσκέπτεται και να αδυνατεί να τοποθετηθεί.
Οσα ακολούθησαν είχαν ως αποτέλεσμα να αναδυθεί ως αρνητική είδηση το
Φεστιβάλ Αθηνών, λίγο πριν την πανηγυρική του έναρξη με τα sold out ήδη
να έχουν επιτευχθεί στην ατζέντα του. Εξαιτίας των επικοινωνιακών
χειρισμών και της κρυψίνοιας του υπουργού Πολιτισμού. Με μέλη του παλιού
ΔΣ να δηλώνουν άγνοια για τις εξελίξεις, όπως και το σύνολο των
δημοσιογράφων που συζητούσαμε το εύρημα του ΦΕΚ χθες, στο περιθώριο της
συνέντευξης Τύπου για την έκθεση Terrapolis του ΝΕΟΝ. Μάλιστα η κα Σοφία
Στάικου έπεσε από κυριολεκτικά από τα σύννεφα με την είδηση για το νέο
ΔΣ, αφού ποτέ δεν της είχε ζητηθεί να υποβάλλει παραίτηση, κάτι που θα
έκανε αυτομάτως αφού αμέσως μετά την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας είχε
ρωτήσει τον Γιώργο Λούκο αν πρέπει να υποβάλλει παραίτηση για να το
πράξει αμέσως. Το ΔΣ και το όραμα
Από την πρώτη στιγμή ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης
είχε δηλώσει πως κανονικά όταν γίνεται αλλαγή κυβέρνησης θα έπρεπε τα
μέλη των ΔΣ να θέτουν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση της πολιτικής
ηγεσίας. Λογικό και θεμιτό. Πληροφορίες αναφέρουν πως λίγες μέρες μετά
την εγκατάστασή του στο γραφείο της Μπουμπουλίνας ζήτησε τις παραιτήσεις
των μελών του ΔΣ του Ελληνικού Φεστιβάλ (στεγάζει το Φεστιβάλ Αθηνών
αλλά και το Φεστιβάλ Επιδαύρου) και άρχισε επαφές με προσωπικότητες για
τη στελέχωση του ΔΣ, πάντα σε συνεργασία με τον άρκως επιτυχημένο
διευθυντή του Φεστιβάλ, τον αναμορφωτή του, Γιώργο Λούκο.
Οι παραιτήσεις υποβλήθηκαν -κάποιες γραπτά, κάποιες προφορικά- τα
ονόματα κλείδωσαν μετά από προσθαφαιρέσεις και διεργασίες και το νέο ΔΣ
ήταν έτοιμο, φέροντας στη σύνθεσή του μερικά ομολογουμένως εξαιρετικά
ονόματα. 18 Μαϊου ανακοινώνεται στο ΦΕΚ η νέα σύνθεση που αλλάζει όλα τα
μέλη εκτός του προέδρου Γιώργου Λούκου και του μέλους Πολυχρόνη
Πολυχρονόπουλου (επί χρόνια διοικητικού υπαλλήλου του ΥΠΠΟ και στενού
συνεργάτη της Λίνας Μενδώνη, πρώην γ.γ). Και έκτοτε... σιωπή. Καμία
ανακοίνωση προς τον Τύπο από ένα υπουργείο που -ευτυχώς- εκδίδει συχνά
δελτία Τύπου για δράσεις, δηλώσεις, προθέσεις, διευκρινίσεις. Αλλά και
καμία ενημέρωση προς κάποια από τα παραιτηθέντα μέλη του ΔΣ για την
ολοκλήρωση της συνεργασίας.
Κάπως έτσι, χθες το πρωί, το ξαφνικό εύρημα του ΦΕΚ μας οδήγησε σε
επικοινωνία με συνεργάτες του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Νίκου
Ξυδάκη. Πριν τις δώδεκα το πρωί, και οι συνεργάτες του υπουργού δηλώνουν
άγνοια για την ύπαρξη νέου ΔΣ. Επιβεβαιώνουν πως είχαν ζητηθεί οι
παραιτήσεις των μελών, όμως δεν γνωρίζουν πώς διορίστηκε νέο, ούτε καν
τη σύνθεσή του. Περιμένουμε να ενημερωθούν, να επιβεβαιώσουν, να
εξηγήσουν, να μας δώσουν βιογραφικά των νέων μελών (η μέθοδος του
googling δεν είναι πάντα η ενδεδειγμένη).
Σιγή. Τηλεφωνήματα, ξανά και ξανά. Σιγή. Ο υπουργός συσκέπτεται. Ο
υπουργός έχει φορτωμένο πρόγραμμα. Δεν μπορεί ούτε στους συνεργάτες του
να πει δυο λόγια για το Φεστιβάλ για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Εν τω
μεταξύ, τηλεφωνούμε σε νέα μέλη του ΔΣ που μας επιβεβαιώνουν τον
διορισμό τους και λαμβάνουν τα αντίστοιχα συγχαρητήρια που τους αξίζουν
(σε όσους γνωρίζουμε το έργο τους). Επικοινωνούμε με μέλη του πρώην ΔΣ
που δεν γνωρίζουν για το ΦΕΚ, επιβεβαιώνουν πως τους είχε ζητηθεί η
παραίτηση, άλλοι της υπέβαλαν προφορικά, άλλοι καθόλου.
Απόλυτη σιγή ακόμα από το υπουργείο που μετά τις εκκωφαντικές
βιαστικές ανακοινώσεις για το Εθνικό Θέατρο που έριξαν για εβδομάδες
σκιές πάνω από τη μεγαλύτερη κρατική σκηνή της χώρας (πριν μπει
επιτέλους στη νέα δυναμική της περίοδο με το νέο διευθυντή), βρέθηκε να
είναι η απόλυτη αρνητική είδηση στον χώρο του πολιτισμού. Τώρα, και ενώ
οι δημοσιογράφοι ανυπομονούν να γράψουν για τις παραστάσεις του Φεστιβάλ
Αθηνών και το κοινό να τις απολαύσει, το Φεστιβάλ γίνεται «αρνητική»
είδηση εξαιτίας του κρυφτού που παίζει ο αναπληρωτής υπουργός. Ο οποίος,
παρά τις συσκέψεις που δεν του επέτρεψαν να μιλήσει ούτε στους
συνεργάτες του, βρήκε αιφνιδίως τον χρόνο να μιλήσει μόνο στα «Νέα» και
έτσι τουλάχιστον, μέσω της καλής συναδέλφου Μαίρης Αδαμοπούλου, μάθαμε
κάτι από τις προθέσεις του και προσπαθήσαμε να αποκρυπτογραφήσουμε τους
λόγους της μυστικότητας. Το ξήλωμα, το πρωτοσέλιδο, το άφαντο δελτίο Τύπου
«Ηταν ημιακέφαλο το ΔΣ καθώς ορισμένα μέλη είχαν παραιτηθεί και
κάποια άλλα έπρεπε να αλλάξουν. Επρεπε να προχωρήσουμε σε
αντικαταστάσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά» είπε ο Νίκος
Ξυδάκης στα «Νέα», αποδίδοντας τη μη ενημέρωση των δημοσιογράφων
(συνεπώς και του κοινού) στο γεγονός ότι δεν έχει συνέλθει ακόμα το νέο
ΔΣ. Τακτική που δεν τηρήθηκε βεβαίως στα προηγούμενα ΔΣ που τοποθέτησε
σε άλλους εποπτευόμενους φορείς.
Το επικοινωνιακό κρυφτούλι, το timing που ενδεχομένως περίμενε ο
υπουργός για την ανακοίνωση αλλά δεν... πρόκαμε, αφού υπάρχουν ακόμα
δημοσιογράφοι που κοιτάμε τα ΦΕΚ και δεν περιμένουμε το έτοιμο δελτίο
Τύπου, οδήγησαν σήμερα σε αυτή τη δυσφορία για τους χειρισμούς και την
απαξίωση μιας διαδικασίας ενημέρωσης και επιχειρηματολογίας για τις
υπουργικές αποφάσεις.
Οσο για το νέο ΔΣ, εκεί εντοπίζουμε τον άξιο, διεθνούς ακτινοβολίας
διευθυντή ορχήστρας της Καμεράτας Γιώργο Πέτρου, τη θεατρική ηθοποιό
Μάγια Λυμπεροπούλου, το πρώην στέλεχος του υπουργείου Πολιτισμού
(διοικητική υπάλληλος που έφτασε στο βαθμό διευθύντριας με την ευθύνη
του τομέα μουσικής) Καλλιόπη Σαραντένα, την πανεπιστημιακό Ελένη
Θεοδωράτου και τον νομικό Γιώργο Αντωνακόπουλο που αναλαμβάνει
αντιπρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ. Ενα ΔΣ μείγμα επιλογών και
προτάσεων τόσο του Νίκου Ξυδάκη όσο και του Γιώργου Λούκου.
Όταν επίσημα καμιά χιλιάδα άνθρωποι έχουν γνώση της δικογραφίας και κάποιες ακόμα ίσως χιλιάδες ανεπίσημα και ουδείς ανοίγει το στόμα του να αποκαλύψει την αλήθεια τότε αυτό λέγεται έγκλημα κατά της χώρας που σκοπό έχει να καταστρέψει ότι μέχρι τώρα με θυσίες απέκτησε η ελληνική κοινωνία και να ρίξει τη χώρα στη συμφορά για να έρθουν οι σωτήρες να μας σώσουν και πάλι. Second time σε άπταιστα ελληνικά κατά Harvard μεριά. Οι έμποροι των Τεμπών και άλλες προοδευτικές δυνάμεις κάτι ‘’καλλιτέχνες’’ κάτι ξεπεσμένες περσόνες κάτι τσόκαρα των πρωινομεσημεραδικων κάτι βιζιτουδες της ενημέρωσης και βεβαίως σύσσωμη η εθνοσωτήρια αντιπολίτευση μας δουλεύ...
Δεν θέλω να σας τρομάξω απλά να σας υπενθυμίσω ότι ο διακινητής του ξυλολίου διαθέτει και τα αντίστοιχα θεραπευτικά μαντζούνια τα οποία σίγουρα θα σας σώσουν αν υπερβάλατε στην κατανάλωση του εν λόγω υλικού που διαχύθηκε σε εκατομμύρια τόνους στην κοινωνία μας. Υπάρχει το τελοπόν αν η υπερβολική κατανάλωση του υλικού σας προκάλεσε πόνους. Υπάρχει το φάρμακο για την φαλάκρα αν σας έπεσαν τα μαλλιά από την υπερβολική χρήση. Κι αν δε πιάσει κι αυτό υπάρχουν οι ιδιόχειρες επιστολές του Ιησού που θα σας σώσουν από πάσα νόσο και πάσα αδιαθεσία. Τέλος έχω ακούσει ότι υπάρχει και μια επιτροπή των Τεμπών που διαθέτει οξυγόνο σε τιμή ευκαιρίας για όσους ξεροσταλιάζουν περιμένοντας να πάρουν την εξουσία for second time . Απ’ όλα έχει ο μπα...
Ο ανυπότακτος πολεμιστής που έσκυψε το κεφάλι για να σώσει τη φυλή του Όταν πέθανε ο γενναίος αρχηγός των Απάτσι, ένας θρύλος γεννιόταν που έμελλε να διαρκέσει γενιές και γενιές ως σύμβολο αντίστασης απέναντι στην καταπίεση. Το απαράμιλλο κουράγιο και η αποφασιστικότητα του Τζερόνιμο θα έκαναν φυσικά πολλά περισσότερα από το να γίνουν πολεμική ιαχή στα στόματα των αμερικανών αλεξιπτωτιστών, κι αυτό γιατί η ζωή του μεγάλου αρχηγού διατήρησε άσβεστο το πνεύμα της φυλής του κατά τις τελευταίες και απεγνωσμένες στιγμές των εκκαθαριστικών επιχειρήσεων που θα ονόμαζε βολικά ο λευκός «Ινδιάνικοι Πόλεμοι». Ο Τζερόνιμο αντιστάθηκε στις κατακτητικές επιδρομές Μεξικανών και Αμερικανών στα εδάφη της φυλής του ήδη από τα γεννοφάσκια του. Η παροιμιώδης έχθρα που ένιωθε για τους Μεξικανούς που σκότωσαν τη γυναίκα και τα ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου