Υπάρχουν πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα πίσω από την υπόθεση Λιγνάδη;
Διαστάσεις πολιτικών,
οικονομικών και επιχειρηματικών συμφερόντων φαίνεται να παίρνει η υπόθεση Λιγνάδη που απασχολεί τελευταία την επικαιρότητα.
Παρόλο που δεν έχει
κριθεί ακόμα η υπόθεση, η αλήθεια είναι ότι η Λίνα Μενδώνη και ο
Δημήτρης Λιγνάδης- ειδικά η πρώτη- είχαν βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα
αρκετές φορές πριν «σκάσει» η υπόθεση παιδεραστίας.
Πολυεργαλείο των Βενιζέλου-Σαμαρά
Πρώτα,
απ’ όλα η Λίνα Μενδώνη, μαζί με την αρχαιολόγο Κατερίνα Περιστέρη,
έπαιξαν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην υπόθεση των αρχαίων της Αμφίπολης
και άλλαξε την ατζέντα της κυβέρνησης Σαμαρά, είναι η «αγαπημένη» τόσο
του Βαγγέλη Βενιζέλου όσο και του πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Η
ανακάλυψη των αρχαίων στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης αναπτέρωσε το
πατριωτικό αίσθημα του κόσμου και μάλιστα την κατάλληλη χρονική στιγμή,
όταν δηλαδή η κοινωνία προσπαθούσε να συνέλθει από τα δύσκολα μνημόνια
δημοσιονομικής προσαρμογής.
Το Ελληνικό και ο ρόλος Τσίπρα
Ωστόσο, η Λίνα Μενδώνη αποτέλεσε και μία πολύ σημαντική εφεδρεία και για την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Η
ίδια, έχοντας μακρά πείρα και επιρροή στο Υπουργείο Πολιτισμού ως
υπάλληλος και αρχαιολόγος, αντέστρεψε την πορεία των διαρκών προσφυγών
από συλλόγους αρχαιολόγους κ.α για την επένδυση στο Ελληνικό όταν
ανέλαβε αρμόδια Υπουργός.
Με συνέπεια το ΚΑΣ να κατοχυρώσει την
επένδυση και έτσι να μπορεί να προχωρήσει. Θυμίζουμε ότι η επένδυση στο
Ελληνικό, συμφερόντων Λάτση, εκτός από τους αρχαιολόγους είχε τύχει
αρνητικής αντιμετώπισης και από την κυβέρνηση Τσίπρα.
Μάλιστα,
πολλοί είχαν χαρακτηρίσει την «αλλεργία» Τσίπρα για το Ελληνικό,
υποκινούμενη από άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα όπως αυτά της
οικογένειας Βαρδινογιάννη που ποτέ δεν είδε με καλό μάτι την δραστική
εμπλοκή της οικογένειας Λάτση με τον βασικό τομέα της επιχειρηματικής
δραστηριότητας της, τα πετρέλαιο (ΕΛ.ΠΕ).
Η κυβέρνηση Τσίπρα είχε
καταφέρει με πρόσχημα τις προσφυγές των αρχαιολόγων και του
Αρχαιολογικού Συμβουλίου του Υπ. Πολιτισμού να φρενάρει την επένδυση και
ως αντάλλαγμα είχε μία θετική αντιμετώπιση από ΜΜΕ συμφερόντων των
αντιπάλων της οικογένειας Λάτση.
Πάντως, εντύπωση προκαλεί το
γεγονός, ότι συγγενικό πολιτικό πρόσωπο της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η
κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, ζήτησε την παραίτηση της κυρίας Μενδώνη από τη
θέση της υπουργού Πολιτισμού.
Στοχοποιημένη εδώ και καιρό η Μενδώνη
Η
κυβέρνηση Μητσοτάκη ήθελε αυτή η επένδυση να προχωρήσει και ο πιο
κατάλληλος άνθρωπος για να την ξεκολλήσει ήταν η Λίνα Μενδώνη.
Ωστόσο,
από τότε άρχισε ένα μεγάλο γαϊτανάκι σκληρής αντιπολίτευσης προς την
Υπουργό Πολιτισμού, πολλές φορές πέρα από τα όρια της θεσμικής
αντιπολίτευσης.
Ειδικότερα, ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε την παραίτηση της Υπουργού αρκετές φορές.
Και
όταν είχαμε την φωτιά στο αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών όπου εν τέλει
δεν υπήρξε κάποια καταστροφή και όταν εν τέλει αποφασίστηκε από τις
υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ να μεταφερθούν τα αρχαία από την στάση Βενιζέλου
(Μετρό Θεσσαλονίκης) και για το αναβατόριο στην Ακρόπολη και για τις
αλλαγές στο ΚΒΘΕ αλλά και για την δημιουργία εταιρείας πνευματικών
δικαιωμάτων για την οποία ήρθε σε σύγκρουση με τον Σταμάτη Κραουνάκη, το
γνωστό συνθέτη και φίλο του Αλέξη Τσίπρα.
Στις αλλαγές, μάλιστα,
στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας βρήκε έναν πολύ σημαντικό σύμμαχο:
Τον Γιώργο Κιμούλη που την είχε υποστηρίξει δημοσίως.
Λίγους μήνες
αργότερα θα ήταν ο πρώτος καταγγελλόμενος του ελληνικού #metoo στον
καλλιτεχνικό κόσμο, όχι για υποθέσεις σεξουαλικής εκμετάλλευσης αλλά για
ασήμαντες υποθέσεις λεκτικής κακομεταχείρισης που άξαφνα βγήκαν στην
δημοσιότητα…
Η απόφαση Λιγνάδη να τιμήσει την Έλενα Παπαδάκη και η αντίδραση ΣΕΗ
Η περίπτωση Λιγνάδη, ωστόσο, ήταν πιο τρανταχτή αλλά εμπεριέχει και αρκετές δόσεις πολιτικής υποκρισίας.
Και
αυτό, διότι καταγγελίες για τον εν λόγω ηθοποιό υπήρξαν εδώ και 20
χρόνια σχετικά με τις ερωτικές προτιμήσεις του αλλά ποτέ δεν είχαν
ενοχλήσει τους πολιτικούς προϊστάμενους του ΥΠ.ΠΟ.
Ο Δημήτρης
Λιγνάδης ήταν ένα υπερκομματικό πρόσωπο που είχε φιλίες σε όλους τους
πολιτικούς χώρους με επιχορηγήσεις των έργων του από όλες σχεδόν τις
κυβερνήσεις. Εξ ου και οι φωτογραφίες με όλους σχεδόν τους πολιτικούς
αρχηγούς, υπουργούς και άλλα ανώτατα στελέχη της Πολιτειακής εξουσίας.
Μέχρι εδώ ήταν όλα καλά.
Ώσπου
μία μέρα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης
Λιγνάδης σε συνεννόηση με το ΥΠ.ΠΟ αποφασίζει να δώσει το όνομα της
ηθοποιού Έλενας Παπαδάκη σε αίθουσα του REX. Ποια ήταν η Έλενα Παπαδάκη;
Μία πολύ γνωστή ηθοποιός που δολοφονήθηκε από μέλη του ΕΑΜ και ο
θάνατός της έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μεταστροφή της κοινής γνώμης
εναντίον του ΕΑΜ και του πολιτικού του βραχίονα ΚΚΕ. Και ποιος αντέδρασε
τότε με σκληρό τρόπο;
Το αριστερόστροφο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών
που έβγαλαν μία ανακοίνωση που κατηγορούσαν τον Δημήτρη Λιγνάδη ότι
κομματικοποιεί το χώρο των ηθοποιών μέσα από μία άκρως πολιτικοποιημένη
απόφαση.
Η επιστολή ΣΕΗ και η βεντέτα με την Μενδώνη
Τα
ίδια μέλη του ΣΕΗ που ενώ γνώριζαν –αλλά δεν μιλούσαν- για τη δράση του
Λιγνάδη εδώ και 20 χρόνια, συνέταξαν πρόσφατα μία επιστολή που όχι μόνο
ζητούσαν την αποπομπή της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη αλλά την
παραίτηση όλης της κυβέρνησης Μητσοτάκη! Ούτε η Κουμουνδούρου δεν θα
έγραφε μία τέτοια κομματικοποιημένη ανακοίνωση κατά της κυβέρνηση
Μητσοτάκη.
Η Λίνα Μενδώνη είχε προσωπική σχέση με τον Δ. Λιγνάδη, γι’ αυτό ένιωσε την ανάγκη να πει δημοσίως ότι εξαπατήθηκε προσωπικά.
Γι’ αυτό και η παραίτηση ή η αποπομπή της θα ήταν ένα πολύ μεγάλο χτύπημα απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Συνεπώς,
ξέχωρα από την υπόθεση Λιγνάδη καθαυτή – την οποία θα εξετάσει η
Δικαιοσύνη- υπάρχουν απτά δείγματα και πολιτικής και επιχειρηματικής
μόχλευσης απέναντι στην παρουσία Μενδώνης-Λιγνάδη στο ΥΠ.ΠΟ και Εθνικό
Θέατρο αντίστοιχα.
Μαξιμιλιανός
www.bankingnews.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου